יום חמישי, 28 בינואר 2016

פרשה ומקדש: פרשת יתרו/ הרב אבי כהנא ורבקה שמעון

הִנֵּה אָנֹכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן, בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ, וְגַם-בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעוֹלָם (שמות י"ט ט')
מעמד הר סיני נועד לקבע את האמונה בא-ל שהוציא אותנו ממצרים, נתן לנו את התורה על ידי משה עבדו איש הא-לוהים, לעד ולנצח נצחים. התגלות מלאת הוד והדר,  נוכחות א-לוהית שעושה רושם. מיסודות האמונה שלנו. האם אירוע חד פעמי יספק את עם ישראל בעתיד?
המלך בספר הכוזרי, המחפש הוכחות לאמיתות הא-ל בהגיון ובפלפול, כשהוא שומע מפי החבר על קבלת התורה במעמד הר סיני משתכנע באמיתות הא-ל ומגיב כך:
הנה כל השומע סיפוריכם על שהאלוה דבֵר עם המוניכם וכתב לכם לוחות וכדומה אין להאשימו אם יראכם כמגשימי האלוה. אולם גם אתכם אין להאשים, שהרי אי אפשר לכם לדחות עדותם של המעמדים הגדולים, הנשגבים, שאין להטיל בהם ספק, ולכן תצדקו בהשליככם אחרי גֵוכֵם את ההיקש ההגיוני ואת העיון השכלי. (תרגום ד"ר אבן שמואל עמ' כט)

          להמשך קריאה לחצו כאן














cc by Ariely


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה