יום שלישי, 8 בנובמבר 2016

כנס דורשי ציון / כלנית יסמין לשם


הכנס נפתח בכנסת ישראל בשעה 12:00 בצהריים כבר בכניסה למקום יכולת לחוש בהתרגשות.
 כנסת ישראל פתחה את שעריה בפני דורשי ציון ובכך אומרת באופן ברור שחזונו של עם ישראל לחזרה להר ולבניין הבית אכן עומד על סדר היום הציבורי .
 כנס דורשי ציון התקיים זו השנה החמישית 851 שנים לעליתו של הרמב"ם בסימן שלום , את הטקס פתח הרב אלי בן דהן כשבפתח דבריו ההתנקשות ביהודה גליק , הרב אלי בן דהן אמר בדבריו שעצם עליתו של הרמב"ם בתנאים לא פשוטים דאז להר הבית מכריעה לחלוטין את השאלה האם מותר הדבר או אסור – אין ספק שמותר.
עוד הזכיר כי בהיותו שר הדתות הכין תקנות המאפשרות תפילת יהודים בהר הבית ומבמה זו הוא קורה לממשלת ישראל לאפשר זאת .
בסיום דבריו הזכיר שהרב מרדכי אליהו זצ"ל קרא להקים בית כנסת על הר הבית וברך שנזכה לנוכח עיננו לראות יהודים המתפללים בהר הבית.
המטה לארגוני המקדש הציג באופן רוחבי את הנעשה בהר הבית , מס' דברים שאכן השתפרו בשנה הזו כמו פעילות המורביטאט , שינוי שער המוגרבים לשער הלל, שיא העליה בחודש תשרי בו עלו מעל ל-3000 יהודים להר הבית , ומתחילת השנה האזרחית מעל 14000 עולים כמו כן אנו רואים מגמת עלייה הולכת וגוברת בעליית יהודים מן המגזר החרדי להר הבית .
עוד הוצגו דבריו של מנכ"ל הוואכף שהביע תסכול רב מאוד מכך שהסטטוס קוו בהר הבית השתנה !! ואלו בשורות נפלאות כאמור.
יעקוב היימן יור המטה נשא דברים והוסיף שכשעלה הרמב"ם להר הבית הדבר נעשה תחת סכנה. כמו כן ציין שכבוד רב לכנסת לארח את הפועלים למען הר הבית ובניין הבית בארץ ישראל , וציין את החיבור של עם ישראל להר הבית בעקבות החלטת יונסקו והזכיר למי ששכח שהחיבור שלנו לכאן קודם להיותינו עם עוד מימיהם של שלושת האבות .
"ב67 לאחר הנצחון של 6 הימים כבשנו שוב את הר הבית בידינו אולם לא זכינו לראות את מה שראה אברהם אבינו, אנחנו נדרשים כעם לעבור את אותם השלבים שעברו אבותינו כיחידים הגעה, תפילה, ובנין בית ,עם ישראל במהותו כסולם מוצב ארצה וראשו השמימה, אינו בנוי להשלים עם מצב קיים מעוות עלינו לתקן עולם במלכות שדי ולהדליק את האור לכל העולם .
אנו זוכים ברוך השם של 3 האבות הקדושים אבל מוטל עלינו להיות אנשי מידות אנשי מופת ולהביא את המסר שלנו כדי שאחינו יראו אותנו ויגידו אלה אנשי מקדש אנחנו רוצים להיות איתם"
הרב אייל ורד רב קהילת יחדו בפתח תקווה ומכון מאיר שאמר:
"הר הבית יבנה מתוך ענווה ואהבה ממקום של שלום , להיות בית תפילה וצינור לאהבה וקדושה "
סטודנטים למען הר הבית הוצג נציגתם דברה ובקשה מהממשלה לקחת אחריות ולייצג את עם ישראל והקדישו את פעילותם להלל היד.
"מדינת ישראל לא יכולה לאפשר מובלעת ירדנית בליבה".

חברתנו רינה אריאל היקרה , קבלה תעודת הוקרה על פועלה יחד עם "נשים למען המקדש"
ונשאה דברים מרגשים מאוד , הכריזמה והיחודיות של רינה אכן היו משב מרענן 
 כמו גם הצגת היחודיות שבתנועתינו הנקראת "נשים למען המקדש" בשונה משאר הקבוצות המבורכות שפעילותן מדבר על כיבוש ההר אנו בהחלט מדברות מקדש , חיי מקדש על כל המשתמע מכך .



עוד רבים וטובים הגיעו לטקס חברי כנסת כאלה ואחרים כמו הרב אריאל ,ד"ר יעל ברקו , נורית קורן , זאב אלקין , מאור אוחנה , השר ארדן, פייגלין .
כאשר כולם נושאים דברים חשובים בנושא הר הבית הנוכחות היהודית והמסר החשוב לעולם כולו , כי לא ניתן לנתק את עם ישראל ממקור מחצבתו היינו הר הבית לעתיד מקום מקדשו כבר בקרוב.

יהודה גליק בישר כי על הקמת השדולה להר הבית, לחיזוק הקשר בין העם היהודי להר הבית, עליה חתם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ביום ראשון האחרון.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן :"זכותנו על הר הבית לא ניתנת לערעור ואף גורם בינלאומי כזה או אחר לא יוכל לשכתב את ההיסטוריה, הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי ואי אפשר יהיה לשנות את זה. הסטטוס קוו כיום בהר הבית מקפח את העם היהודי. זאת האמת. כשאני נכנסתי לתפקידי הצרו את צעדיהם של עולים יהודים להר הבית על בסיס סממנים חיצוניים וגזעניים, התקרבו אל המתפללים בצורה מאיימת.
שלא יהיו אשליות לאף אחד- הכל שם היה מתודרך מתוזמן ומממומן".
"הובלתי יחד עם ראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט החלטות על הוצאה של המוראביטון והמוראביטט אל מחוץ לחוק, הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק ,תפקידי לשמור על בטחונם של העולים להר, היהודים הנוצרים והמוסלמים,
הסטטוס קוו נוטה לרעת היהודים.
אני שמח שיש עלייה משמעותית במספר המבקרים להר הבית"

לסיכום , הכנס היה מרשים ביותר ללא ספק , אנחנו כבר רואים את השינוי שהחל תופס תאוצה ומפעפע בקרבו של עם ישראל , עם ישראל כמה לבית המקדש , לחיבורו השלם לבורא העולמים ,לבניין בית לשכינתנו , בעוד שלפני כחמש שנים התקיים הטקס הראשון בקרית משה, שם התקבצנו קבוצה לא גדולה של נשים וגברים ועתה לראות את הטקס הזה בכנסת ישראל בסיקור רחב ביותר של אמצעי התקשורת ובהשתתפותם של אנשים רבים ניתן היה לראות את הויראליות שהטקס תפס במהלך היום כשבכל רגע מצטרפים עוד ועוד גם מדתות שונות נכחו בטקס , אנחנו בהחלט בדרך הנכונה אומנם עוד עבודה רבה נכונה לנו בחיבורו של כל עם ישראל למקום קודשו אולם בהחלט ניתן לרשום לעצמנו התקדמות מרשימה כעם .
            
         חזקו ויאמץ לבבכם כל המייחלים לה' , שנזכה לבניין בית מקדשנו במהרה , אמן סלה!!    





* שרה זועאבי קרובת משפחתה של חנין זועבי הידועה לשמצה אמרה דברים מעניינים בכנס,
 זועבי אומרת על עצמה 'אני ערביה, מוסלמית, ישראלית, ציונית גאה':
 "ציונית זה שאני מאמינה בזכות העם היהודי, שתהיה לו מדינה משלו. שהיא מדינת ישראל, ארץ הקודש. בטח מי ששומע אותי יגיד: 'מה, השתגעת? איך את אומרת שאת ציונית?'. רוצה להגיד לכל ערביי ישראל, באמת, להתעורר. אנחנו נמצאים בגן עדן, להשוות אותנו במדינה, לכל מדינות ערב - אנחנו בגן עדן. אני אישית, אין לי מדינה אחרת, ואין לי דגל אחר. עם כל הכבוד ללאום שלי, זה לא אומר שזו בגידה. אני לא הזקתי לאף אחד".


 צילום: בתיה אלוש 

הכנס כפי שסוקר בתקשורת:

ערוץ 20: ארדן: "זכותנו על הר הבית לא ניתנת לערעור"
http://www.20il.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-%D7%9B%D7%A0%D7%A1-%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%99-%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%9F/



ערוץ 7: "לאשר הסדרת תפילת יהודים בהר הבית"
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/333138



ערוץ 2: מבזק - ארדן: "הסטטוס קוו הנוכחי בהר הבית מקפח את הציבור היהודי"
http://www.mako.co.il/news-mivzak?id=d572255984725210VgnVCM100000290c10acRCRD&utm_source=mivzakimnet&utm_medium=rss&utm_campaign=mivzakimnet



כיפה: השר גלעד ארדן: "הסטטוס קוו בהר הבית מקפח את העם היהודי"
http://www.kipa.co.il/now/69512.html


שרים ויו"ר הכנסת בכנס לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית: "מקפח את העם היהודי"

הארץ-לפני 20 שעות
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "לתפיסתי, זכותנו על הר הבית לא ניתנת לערעור. זהו המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. הסטטוס קוו בהר הבית כיום מקפח את העם ...





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה