יום שלישי, 20 בדצמבר 2016

שבת מקדש בחברון

בשבת וישלח התקייימה שבת המקדש השנייה  בבית ביתר שבחברון בשכונת אברהם אבינו, התקיים עיקרה של שבת המקדש בתפוסה מלאה  בהשתתפות של כ 80 איש כולל כחמישה עשר ילדים וכעשרים צעירים רווקים ורווקות ואורחים מאנשי המקום .
האורחים נתקבלו לקראת שבת במאור פניה שלמנורת המקדש הדולקת בשבעה נרותיה שהודלקו על ידי יעקב היימן ושמשון אלבום.
המנורה עמדה בדרום ושולחן לחם הפנים בצפון  כשהכלי הובלו בהתנדבות על ידי נושי משה חכים יום קודם והאירוע כולו כאילו התרחש בעזרה.
השבת הצליחה מעל המשוער וכל התוכנית הכתובה במודעה התקיימה ומעבר לה.
נשיא הכבוד של השבת היה הרב דוב ליאור שליט"א שבא עם רעייתו ונתן מסכת שעורים במהלך השבת.
מצוות השבת העיקרית שבמקדש היא עריכת לחם הפנים על שולחן הזהב על ידי החלפת הישן בחדש, קודמת לכך אפיית שנים עשר כיכרות בערב שבת כשהישנים שעדיין חמים נמשכים על ידי משמר הכהונה היוצא ושמתחלק באכילתו ותוך כדי המשיכה השמת החדש במקומו על ידי המשמר הנכנס. זו מצוות עשה מן התורה.
הרב מנחם מקובר הרצה ופקד על הכהנים בבגדיהם שעמדו ליד השולחן. מתוך כך עלו דיונים על תפקיד הכהנים בזמן הזה.
חידוש משמעותי בשבת היה אפית חלות מקדש מיוחדות לשבת מסולת שמן זית וקצח שנאפו על ידי מאפיית ארץ חיטה על פי מתכון שקיבל ושני ניסויים מוקדמים. האופה, מר מנחם בוירסקי אפה גם את לחם הפנים ולחמניות יוד ביתים[12 ] כמנהג האר"י].
לשבת הגיעו משפחות מבית שאן ןמהגליל ומתל אביב  ואלקנה ומכל רחבי יהודה ושומרון ובנימין..
בנות המדרשה לידע המקדש דאגו לאוירה הטובה של כל השבת שעל אף מחלוקות ידועות כמו בענין עלית נשים שלא הוצנעו עברה בחיבה ובשלום.
במוצאי שבת בסעודת מלווה מלכה שנתרמה הרצה הרב אברהם בלס על התךמוד הירושלמי והמקדש כאשר הוכיח באותות ובמופתים ובטוב טעם ובשכל ייחודו של הירושלמי לגבי המקדש כמו בעיקרון שבית המקדש הוחלף על ידי בית המדרש ואת עמדתו השיטתית להירושלמי בנושא.
יישר כח לציפורת חזי על פועלה הרב בארגון והצלחת האירוע...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה